افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وجود ۱۵۰ کلاس کانکسی در خراسان رضوی | افزایش ۲ دهم درصدی سرانه آموزش در حاشیه مشهد

  • کد خبر: ۴۳۶۹۹
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
وجود ۱۵۰ کلاس کانکسی در خراسان رضوی | افزایش ۲ دهم درصدی سرانه آموزش در حاشیه مشهد
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی گفت: ۱۵۰ کلاس درس کانکسی در استان وجود دارد.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ جمع‌آوری کامل مدارس کانکسی کشور تا سال ۹۹، کاهش تعداد مدارس کانکسی در کشور، حذف تمام کلاس‌های کانکسی در خوزستان و... اخبار و روایاتی است که وجه مشترک همه آن‌ها وجود کانکس به جای کلاس درس است. کانکس‌ها برای مواقع بحران (مثلا سیل و زلزله) ساخته می‌شوند، اما محرومیت و نبود مدارس مناسب در برخی روستاها، مناطق عشایری و حتی حاشیه شهر‌ها باعث شده است استفاده از مدارس و کلاس‌های کانکسی به قاعده‌ای مرسوم در نظام آموزش‌وپرورش ما تبدیل شود.
 
هرچند تعداد کلاس‌ها و مدارس کانکسی در خراسان‌رضوی هر سال نسبت به سال قبل رو به کاهش است، اما نبود امکانات سرمایشی و گرمایشی و حضور تعداد زیاد دانش‌آموزان در یک کانس به عنوان مدرسه، هنوز هم در سیستم و نظام آموزشی کشور و استان ما وجود دارد. معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان درباره وجود مدارس و کلاس‌های کانکسی در استان می‌گوید: خیران در حوزه ساخت مدارس همراهی شایسته‌ای در افزایش سرانه آموزش داشته‌اند و همچنین دولت و مجلس تلاش کرده‌اند تا سهم دولت را برای تکمیل مدارس مشارکتی با کمک خیران در سال ۹۹ نسبت به سال‌های اخیر افزایش دهند.

محمدرضا خدادادی با بیان اینکه در استان مدرسه کانکسی نداریم، می‌افزاید: در استان مدارس پیش‌ساخته با مصالح سبک وجود دارد. شاید این‌مدارس از نگاه عامه کانکسی خطاب شود، اما از نظر ما کانکس فضای موقت و قابل‌حمل‌و‌جا‌به‌جایی است که اکنون این‌شکل مدرسه در استان نداریم.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۱۵۰ کلاس درس کانکسی به صورت موقت در استان دایر است ادامه می‌دهد: از کلاس‌های کانکسی با توجه به مهاجرت، جا‌به‌جایی دانش‌آموزان و تأخیر در پروژه‌های عمرانی به‌طور موقت استفاده می‌شود یا از آن‌ها در برگزاری برخی کلاس‌های درسی عشایر بهره خواهیم برد.

خدادادی تأکید می‌کند: مدرسه‌ای که با مصالح پیش‌ساخته مجهز شده و در گرما و سرما برای دانش‌آموز فضای تحصیلی فراهم کرده است، کانکسی محسوب نمی‌شود. کانکس‌ها در نواحی و مناطق مختلف استان مستقر می‌شود تا به شکل موقت نیاز آموزشی استان را برآورده کند.

افزایش ۲ دهم درصدی سرانه آموزش در حاشیه شهر

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه مدرسه‌ای در استان وجود ندارد که حداقل یک کلاس آن از ابزار و تجهیزات هوشمندسازی بهره‌مند نباشد می‌گوید: مصوبه مجلس در زمینه افزایش سهم آموزش‌وپرورش از محل فروش گاز برای تجهیز مدارس از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد، تأثیر به‌سزایی در رشد تجهیز و نوسازی مدارس دارد و اعتبار آن به‌زودی به ادارات نوسازی ابلاغ خواهد شد.
 
امیدواریم امسال افزایش اعتبار ۱۵ تا ۲۰ درصدی در زمینه هوشمندسازی مدارس استان داشته باشیم.

خدادادی بیان می‌کند: با توجه به افزایش جمعیت ساکنان در حاشیه شهر مشهد در مناطق حاشیه شهر شاهد افزایش ۲ دهم درصدی سرانه آموزش هستیم، یعنی اگر میانگین در این‌مناطق رقم ۲.۸ درصد بوده، با وجود افزایش دانش‌آموز مناطق حاشیه‌ای این‌عدد به ۳ درصد رسیده است.

وی ادامه می‌دهد: هوشمندسازی مقوله‌ای فنی و وسیع است که فقط به معنای تجهیز مدارس به تخته هوشمند و یارانه نیست، بلکه باید محتوای آموزشی در این‌زمینه تهیه شود تا دبیران و دانش‌آموزان بتوانند از این‌امکانات به شکل صحیحی استفاده کنند. پس باید بستر بهره‌برداری از این‌امکانات را تهیه کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->